Přeskočit na hlavní obsah

RECENZE: Hana - Alena Mornštajnová

Ahoj! :)
Nebojte se stále žiju :D, jen nejsem tolik aktivní zde na blogu. Zato na instagramu, joo tam mě vidíte pořád. Nicméně jsem si dnes řekla, že už by to asi opravdu napsat něco chtělo.. A jelikož už vám docela dlouhou dobu slibuji recenzi, tak ji tu máte :).
Jedná se o knížku, kterou vám dnes vynachválím až do nebes, jelikož si to dle mého názoru opravdu zaslouží.
Tak jdeme na ni!

Název: Hana
       Autor: Alena Mornštajnová
       Nakladatelství: Host, r. 2017
       Žánr: Válečný román
       Počet stran: 310
       Vazba: vázaná
       Hodnocení: 5*/5*

Kniha, jak už samotný žánr vypovídá, zapadá do válečného tématu, tudíž do období 2. světové války. Já osobně mám knihy na toto téma dosti ráda, ale věřím, že se mezi vámi najdou i tací, kteří moc knížek na toto téma nečtou :). Každopádně i pro vás bych tuto knihu, jako jednu z mála doporučila. Není v ní totiž zahrnuta jen samotná válka, ale i běžné životy, lásky a vztahy.

Co se mi na knížce líbí obzvlášť (když nepočítám tu skvostnou obálku samozřejmě :O), je to, že je napsána ve třech částech (skloňuje se to tak, že jo?:D). První část se odehrává po válce. Druhá část, která probíhá před válkou, se prolíná s tou třetí, která probíhá v období války.
PS. Chápete mě?
Takže je to hned takové pěkné zpestření knihy.

Myslím, že je asi zbytečné vám přesně popisovat o čem kniha je, jelikož i anotace vám toho moc nepoví. Což je ale podle mě ale mooc dobře, protože co si budem, některé anotace by vám klidně s radostí vyspoilerovaly celý obsah knížky..

Jediné, co vám k tomu řeknu pokud se rozhodujete, jestli si knihu přečíst nebo ne, je, že do toho rozhodně JDĚTE! Knížka je sice smutná, ale zároveň velmi čtivá a dá se o ní dobře diskutovat a prohazovat mezi sebou různé názory, myšlenky, pocity či dojmy z celkové četby.
Takže teď všichni laskavě zvedněte své zadky a vyklusejte do knihkupectví či knihoven, nebo uvidíte! :D
Ne, omlouvám se, dnes se mi trochu pomátl mozek..

Ale ještě tu mám takovou menší otázečku, na kterou jsem zatím odpověď nenašla. Jak autorka probůh našla tolik inspirace k napsání té knihy? Nebo jí pomohly nějaké vlastní zdroje? To by mě opravdu zajímalo..

Nicméně konec polemizování nad touto knížkou. Pokud jste ji četli, tak se o tom nezapomeňte zmínit v komentářích (ani byste nevěřili jakou mám vždycky radost, když na mě vyskočí nějaký ten milý komentář), či pokud by jste měli jiný dotaz nebo připomínku.
A to už je opravdu vše :).

S láskou Sarah

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

RECENZE: Den co den - David Levithan

Ahoj! :) Dnes jsem si pro vás připravila opět recenzi a to na knihu Den co den od Davida Levithana. Kniha patří do trilogie, což jsem zjistila až na konci knížky :D, ale osobně mi to vůbec nevadí, jelikož jsem si tento příběh opravdu zamilovala.. Takže jsem si hned po dočtení, rezervovala v knihovně další díl! Autor: David Levithan Nakladatelství: CooBoo                                                       Počet stran:  342 stran Rok vydání:  2013                                               Hodnocení: 10/10 Anotace:                                                                             Den co den jiné tělo. Den co den jiný život. Den co den zamilovaný do té samé dívky. Každý den se probudíte v jiném těle, každý den žijete život někoho jiného. A tak platí jedna jediná zásada - vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného, a nepleťte se do jeho života. Vše je v pořádku až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a za

PŘEČTENO za červenec a srpen

Zdravím všechny knihomoly! Jelikož již bohužel odstartoval nový školní rok, tak přicházím s novým článkem a to s celkovým shrnutím knih, které jsem za prázdniny přečetla :). Dohromady je jich 10 a teď vám je postupně ukážu. Jdeme na ně! :) První přečtenou knihou jsou Kečupová mračna od Annabel Pitcher. Kniha mě zaujala hlavně obálkou a neobvyklým názvem. Knížka vypráví o dívce Zoe, která se svěřuje pomocí dopisů jednomu vězňovi v Texasu. Provedla totiž něco s čím se nedokáže smířit a proto se to také bojí vyslovit nahlas. Příběh se odehrává v přítomnosti, i v minulosti, což se mi na knize líbilo. Celkově jí dávám 3,5 / 5. Dále je tu kniha spisovatelky, od které jsem si chtěla už delší dobu něco přečíst. Jedná se o Lolu a kluka od vedle od Stephanie Perkins. Kniha vypráví o středoškolačce Lole (její celé jméno je Dolores a já převelice děkuji autorce, že zvolila po dobu vyprávění verzi kratší, jelikož se mi vždy pod jejím celým jménem hned jednoznačně vybaví Dolores Um

2. Knižní advent - Oblíbené vánoční filmy a písničky

Tak tu máme již druhý advent a já si pro vás připravila článek s mými oblíbenými vánočními filmy a písničkami :). Sama jsem si teď v poslední době pouštěla nespočet vánočních playlistů, jak už při pečení cukroví, tak třeba při úklidu a výzdobě mého pokoje. Tudíž jsem se rozhodla, vám sem dát mé úplně nejoblíbenější vánoční písničky. Jdeme na ně! Jako první tu mám moji naprostou srdcovku, kterou si myslím, že musí každý znát. 1. John Lennon - Happy Christmas Dále tu mám píseň při které když tancuju, tak se vždy natřásá celý dům :D. 2. Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You Další klasikou je písnička: 3. Wham! - Last Christmas A mou poslední písní, kterou mám téže velmi ráda. Je naprostá klasika: 4. Dean Martin - Let it Snow! A asi tu ani nemusím zmiňovat naše české koledy, které nám doma vyhrávají celý Štědrý den. A nyní se vrháme na vánoční filmy! Upřímně vůbec nevím, které vám tu napíši, protože u poloviny si nepamatuji název :D. Nicméně to snad někde dohledám..