Přeskočit na hlavní obsah

Moje čtecí návyky - TAG:

Ahoj!
Přestože už je asi 20 minut po půlnoci a můj mozek už nefunguje na plné obrátky, tak jak bych chtěla, jsem si pro vás připravila článek, respektive tag :). 
Když jsem dnes večer různě brouzdala po internetu a koukala na různé blogy, tak na mě vyskočil tenhle tag, který pojednává o čtecích návycích a docela mě zaujal, takže jsem si řekla, že ho zkusím také. 
No, uvidíte sami, jdem na něj!

1.) Máš doma nějaké místo na čtení? :
Jelikož doma čtu asi ze všeho nejvíc, tak ano, těch míst mám hned několik.. 
Nejčastěji a nejraději čtu v mé milované posteli, kterou bych za nic na světě nevyměnila! :) Poté také ráda čtu v obýváku, kde se hezky zavrtám do křesla s dekou a čajíkem. No, a teď v létě jsem samozřejmě dosti trávila čas s knížkou venku, nejraději někde na zahrádce pod stromem, pěkně ve stínku a chlazeným pitím :D.

2.) Záložka nebo kousek papírku, který se válí poblíž? :
Já si hrozně potrpím na záložky, takže nepřipadá v úvahu, abych si knihu jen tak založila lístkem z MHD nebo něčím podobným (tím však neříkám, že se to nikdy nestalo :D).. Ráda si záložky vyrábím, takže jich mám doma celý štus a vždycky mám nějakou po ruce.

3.) Můžeš jen tak přestat číst, nebo teprve tehdy, až dočteš kapitolu? :
No.. jak kdy a hlavně u jaké knížky. Většinou však dočtu kapitolu a pak teprve knihu zaklapnu, ale jsou i situace např. v autobuse, kdy dojedu na požadovanou zastávku, kde vystupuji, takže knihu rychle zavřu a neřeším, jestli je to v půli věty nebo na konci kapitoly. Takže asi tak.

4.) Jíš nebo piješ během čtení? :
Já, jakožto velký milovník jídla a čajů, samozřejmě ano. Čaj si nejraději dělám zelený a k jídlu si dávám něco, na co se nemusím tolik soustředit, abych si čtení užila. Takže nejčastěji volím nějaké oříšky či nějakou buchtu :)

Tady pro dnešek článek stopnu a budu pokračovat zítra, jinak bych už asi ze své hlavy nic nevydolovala :D..

5.) Můžeš při čtení poslouchat hudbu nebo televizi? :
Osobně já potřebuji na čtení klid. Ne to hrobové ticho, přitom se také nemůžu soustředit, ale tak rozhodně si u čtení nic nepouštím, stačí když slyším vysavač nebo souseda sekat zahradu :D.

6.) Čteš vždy pouze jednu knihu nebo několik naráz? :
Taak.. Dříve jsem byla zásadně proti číst více knížek najednou, ale postupem času mi to ani tolik nevadí. Pořád se sice snažím brát jednotlivě knihu po knize, ale někdy musím prostě nějakou odložit, pak se k ní vracet, takže občas jich čtu více najednou. Každopádně pořád preferuji tu jednu knihu :).

7.) Preferuješ čtení doma nebo kdekoliv? :
Jak už jsem tu zmiňovala v první odpovědi, tak nejvíce čtu doma :)..

8.) Čteš na hlas nebo pouze ve své mysli? :
Rozhodně ve své mysli! Je to rychlejší a děj knihy si mnohem více vychutnám! :)

9.) Čteš nějaké pasáže dopředu nebo dokonce přeskakuješ kapitoly? :
Ani jedno z toho nedělám :).

10.) Lámeš hřbet nebo se jej snažíš uchovat jako nový? :
Rozhodně ta druhá varianta. Na knihy si dávám velký pozor..!

11.) Píšeš si do knih nějaké poznámky? :
Tak, že bych psala přímo do knížky to ne, ale ráda používám lepící papírky, na které si nic moc nepíšu, spíš si označuji jednotlivé části v knize, které pro mě mají nějaký význam :)..

A to je pro tento článek všechno. Pokud máte blog také a ještě jste tento tag nezkoušeli, tak ho určitě také udělejte, ráda se potom podívám :). A budu moc ráda za jakýkoliv komentář, to je totiž pro mě od vás ta nejlepší zpětná vazba :)..

S láskou Sarah


 books, coffee or tea, and cozy blankets                                                                                                                                                                                 More             The perfect gift for tea lovers and book lovers alike.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

RECENZE: Den co den - David Levithan

Ahoj! :) Dnes jsem si pro vás připravila opět recenzi a to na knihu Den co den od Davida Levithana. Kniha patří do trilogie, což jsem zjistila až na konci knížky :D, ale osobně mi to vůbec nevadí, jelikož jsem si tento příběh opravdu zamilovala.. Takže jsem si hned po dočtení, rezervovala v knihovně další díl! Autor: David Levithan Nakladatelství: CooBoo                                                       Počet stran:  342 stran Rok vydání:  2013                                               Hodnocení: 10/10 Anotace:                                                                             Den co den jiné tělo. Den co den jiný život. Den co den zamilovaný do té samé dívky. Každý den se probudíte v jiném těle, každý den žijete život někoho jiného. A tak platí jedna jediná zásada - vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného, a nepleťte se do jeho života. Vše je v pořádku až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a za

PŘEČTENO za červenec a srpen

Zdravím všechny knihomoly! Jelikož již bohužel odstartoval nový školní rok, tak přicházím s novým článkem a to s celkovým shrnutím knih, které jsem za prázdniny přečetla :). Dohromady je jich 10 a teď vám je postupně ukážu. Jdeme na ně! :) První přečtenou knihou jsou Kečupová mračna od Annabel Pitcher. Kniha mě zaujala hlavně obálkou a neobvyklým názvem. Knížka vypráví o dívce Zoe, která se svěřuje pomocí dopisů jednomu vězňovi v Texasu. Provedla totiž něco s čím se nedokáže smířit a proto se to také bojí vyslovit nahlas. Příběh se odehrává v přítomnosti, i v minulosti, což se mi na knize líbilo. Celkově jí dávám 3,5 / 5. Dále je tu kniha spisovatelky, od které jsem si chtěla už delší dobu něco přečíst. Jedná se o Lolu a kluka od vedle od Stephanie Perkins. Kniha vypráví o středoškolačce Lole (její celé jméno je Dolores a já převelice děkuji autorce, že zvolila po dobu vyprávění verzi kratší, jelikož se mi vždy pod jejím celým jménem hned jednoznačně vybaví Dolores Um